Opravdu se při běhu tak dobře hubne? Není to jen tak, na tyto věci je třeba si dávat největší pozor

0
116

Vztah mezi během a hubnutím je zvláštní. Někteří lidé zhubnou, když začnou běhat nebo když zvýší objem či intenzitu běhu. Jiní však, když si osvojí zvyk běhat, přiberou nebo zůstanou na původní hmotnosti. Jak zapojit běh do vaší rutiny, chcete-li zhubnout?

Samozřejmě, běh vám může pomoci zhubnout. Existují jednoduché způsoby, jak zajistit, aby naběhané kilometry pracovaly za vás. Dokonce nemusíte ani běžet rychleji, či přeměnit trasu na maratón. Chcete-li, aby vám běh pomohl zhubnout, musíte věnovat pozornost tomu, co vedle této rutiny děláte. Zaměřte se na to, co jíte před, během a po běhu.

Opravdu běh pomůže zhubnout?
Určitě ano. Pravidelným běháním můžete shodit pár kilo tehdy, zvýšíte-li aktivitu, oproti minulosti. Takže – pokud jste nikdy necvičili a začnete běhat – každý den třeba jen 30 minut – spálíte více kalorií a shodíte nějaké kilogramy. Pokud však nespadnete do pasti jídla navíc. Když se nový způsob běhu stane pro vás rutinou, vaše hmotnost zůstane stabilní. Běháním sice stále spalujete kalorie, ale nespalujete více kalorií než dříve.

Abyste během spálili víc, musíte něco změnit
Vyberte si delší trasu, zkuste pasáže rychlejších tréninků, změňte terén na náročnější. Jakýkoli posun podpoří a zvýší spalování kalorií. Jak jsme již naznačili, chcete-li běháním opravdu zhubnout, musíte myslet i na to, co jíte. Odborníci varují, že náročnější tréninky často vedou k následnému přejídání. To, co začalo jako banán po tréninku, se může po cestě domů z běhu změnit na vysokokalorický kávový nápoj a pečivo.

Jason Karp, Ph.D. ředitel Run-Fit a autor knihy Run Your Fat Off tvrdí: „Příliš mnoho běžců po běhu nadměrně kompenzuje kalorie a myslí si, že si to „zadělali“. Myšlenka na velký talíř palačinek se sirupem a čokoládovým banánovým smoothie často stačí k tomu, aby někteří běžci překonali dalších pár kilometrů navíc.“ Výsledkem je tloustnutí. Nedávná studie v časopise American Journal of Clinical Nutrition potvrdila, že noví cvičenci mají tendenci nadměrně kompenzovat kalorie, když cvičí, a tak hubnou méně, než se očekávalo, nebo dokonce tloustnou.

Také je třeba si uvědomit, že běh je vynikající kardio cvičení, ale není to ten nejlepší spalovač kalorií. Na 1600 metrů spálíte asi 100 kalorií.

Předchozí článekKdy jste si naposledy čistili svůj notebook? Klávesnice je místo, které kvůli zdraví věnujte zvláště pozornost
Další článekVezměte svou hlavu do divadla. SND se připojuje ke kampani na podporu duševního zdraví